Pesanan Di Tengah-Tengah Jalan

Arini adalah ari ke -3 aku sbg seorang berkerjaya dan cuaca kt luar umh npk mendung je...so, spt biasa pg2 sebelum p kja aku akan wt perkara yg pling wajib iaitu mandi (7.50am). (psstt...ade gk org g kja x mndi kn...hik3) n lps mndi siap2 lawa2 wangi2 n then make up sket nk tmbh lawa sket lg n last sekali aku akan tunaikan rutin yg sunat klu buat...iaitu ici per0t...kecian kt perut klu xmkn ape2....nti mula la dia merengek2 kt dpn org rmai klu aku xisi dia ngn mknan. bila dh isi bahagia la perot tu..

Dh abis mkn, tgk jam kt dinding dh kul8.30am tp dlm pale otak aku xpela g lmbt sket arini (masuk kja kul9)..the day before aku smpi awl dr org lain, arini biar la aku smpi lewat dr org lain..hehe xdela aku duk sorang2 kt dpn ofis... dr umh nk smpi ofis dlm 20mnit je..

So, utk melengahkn ms aku pn main la ngn ank buah aku...AuUuu CAkK...geletek2 dia (umr ank buah 1thn 8bln) main pnya main, tgk jam dh 8.40. so, boleh la klu aku nk gerak p ofis pn tp time tu jgk la per0t ni duk meragam...ape lg mission imposible la....aiii pg2 lg...so, lps dh settle semua aku pn bersedia la utk berangkat. baru je aku nk pakai kasut n helmet ujan pn turun dgn renyai nye...huh ape lg kalut la aku...xleh jd ni di sbbkn transport aku tuk ke tempat keja adalah transport yg membolehkan kita merempit (tp bukan minah rempit ye...)


Dlm kalut2 ni aku pn cpt2 la p stat moto then pulas la mnyak tu, aku xyah msuk gear sbb moto aku automatik (ego) smpi abg ipr aku tegur pn aku xsmpt nk jwb. dlm duk pulas mnyak tu ujan tu pn sama nek speed dia cm aku pulas myk moto tu...mkin aku pulas mkin asyik plk ujan tu turun...tp aku teruskn gk prjalanan ni smpi la kt ats jmbtan (laluan aku ke tmpt kja kena mnyusuri jambatan yg pnjg nye bleh thn la(jmbtn sultan mahmud) sape org k.trg dia tau la). aku tgk perempit2 lain ade yg berhnti kt tgh2 jmbtn tu kt tmpt tol..dr jauh aku duk pk nk bhnti ke xnk,,nk ke xnk...pkirkn ujan ni mcm ssh je nk reda...aku pn nekad teruskn gk prjalanan ni...


Sdr x sdr, aku mnjadi perempit terhandal..semua yg td nye mmg duk kt dpn berjaya aku potong (tanpa disengajakn, xsedar pulas minyk) haha... kt dpn sana tu ade la 1 lg moto...aku still pulas myk moto tu then hjung jmbtn aku pn brjaya gk potong dia...(xde niat nk potong, dlm ati nk cpt smpi ofis)

Lampu merah tanda berhenti...so, aku pn berhenti la... tiba-tiba pembonceng moto (pakcik) yg aku bru je ptong td tu teg0r n dialog nya:


pakcik : mek.. (bahasa org pantai timur tuk gelaran prmpuan)

aku : aku berpaling ke arah pakcik tu
pakcik : laju nguh mek bwk moto
aku : aku xjwb ape2, juz mmpu t'senyum je...(dlm ati laju eh aku bwk moto?? hihi xsdr pn)

pakcik : mek nk g kja ke? kja mn?

aku : ho nk g kja, kja kt bdr kt ...............

pakcik: oo... (lps tu pakcik tu snyp seketika)

tiba-tiba...


pakcik: mek..bwk moto slow2 kit...bahaya ujan ni....

aku: hehe (tersenyum lg) smbil mngangguk... n smbil berkate ujan pakcik...

Lampu pn ijau n aku pn pulas la mnyk tu smbil t'senyum sorg2...

Dlm ati, bagus gk pakcik ni bg nasihat kt aku di pg2 ari, klu x aku pn mmg xsdr


Dlm ati pakcik: biar lambat asal selamat...

Dlm ati aku: biar cpt asal selamat...;)

P/s: Ni la pesanan di tgh2 jln yg aku mksudkn..So, aku pn nk bg nasihat yg sma kt semua org sma cm pakcik tu nasihat...drive leklok ye...biar lmbt asal selamat....pepatah biar cpt asl selamt tu time emergency je gna ek...;)


sekian...noktah.

14 comments:

chamn said...

hahaha....bia selamat...asal cepat.. msk ofis xlambat~

suria_reaL said...

hehe...btul3...ape yg pnting...selamat....krjasama di tgh jln pn pnting....

chamn said...

ceh.. bolok2~

suria_reaL said...

haha...btul la...klu seme b'krjasama ats jln bleh elak jam....

chamn said...

bile bekerjasama semua jadi mudah~

balqisuzma said...

betul3...ni nk die je cpt...nk msuk simpang xbg signal...hangin betol aku dgn mnusia cmnih...depa belajokt skolah memandu mn xtaw...ish3...

p/s: aku xlulus test kete bru ni sbb xkasik signal r...aku ponslh tp aku akui...adehh..

chamn said...

hakhakhak.. ape da.. nk paking kete suh org.. kalo xwat sendiri bile mau pandai??

suria_reaL said...

hehe...aku pn pnh gk xbg signal...x disengajakan...tp kdg2 sngja gk..klu xdok org wtpe nk bg signal..haha...

ape pn merempit lebih best dr drift...hahaah...tgk la pic kt ats tu..pakcik tu feel je merempit kn...hehe

Anonymous said...

pakcik mne???

suria_reaL said...

pakcik yang sama2 merempit atas jln...hik3..

chamn said...

oooo.... pakcik tumoto gak.. inagt kete~

suria_reaL said...

hola moto gk...la ni msti xbc molek entry sy ni...:p

chamn said...

HAHAHAHA.. BACE LAJU2.. MRENPIT CAM KAMU JUGE.. HUEHUE~

suria_reaL said...

xpe r bc lahu2 pn...tp jgn merempit lahu2 dh....hahahahahha....guling2...

 
©2009 suriareaL | by TNB